A Hír Igaz, Michelisz a Hyundai-nál!
írta: Biró Péter

A Boxkiállás visszatér téli álmából, méghozzá egy nem is akármilyen hírrel. A már napokkal ezelőtt napvilágot látott pletykák végére pont került, Michelisz Norbert szakított a gyári Honda istállóval, és 2018-tól, a WTCR Hyundai gyári csapatának pilótája lesz.
A múlt héten az olasz sajtóban napvilágot láttak olyan pletykák melyek szerint Michelisz Norbert feláll a Hondától, és az idei évtől a Hyundai gyári csapatának pilótája lesz. Most már tudjuk, ezek a pletykák igazak voltak.
Michelisz Norbert a váltást azzal indokolta, hogy szüksége volt új impulzusokra és úgy érezte ehhez a legjobb lépés a csapatváltás volt.
"Minden ember életében van olyan időszak, amikor egyszerűen azt érzi, hogy valamin változtatnia kell. Január első napjaiban gyorsultak fel az események, amikor kivételes helyzetbe kerültem: több ajánlat is ott hevert az asztalomon.
A váltás okát saját magamban találtam meg: szeretném fenntartani azt a tüzet és motivációt, amit láthattatok rajtam az elmúlt szezon második felében, és úgy éreztem, ehhez most szükségem van a környezetváltozásra." -mondta Norbi.
Norbi döntését az is befolyásolta, hogy látta milyen erős autó a Hyundai i30. A 2017-es TCR szezonban, az utolsó két versenyhétvégén indultak, két legendás túraautó pilótával Gabriele Tarquini-vel valamint Alain Menu-vel a volánnál.
Mindkét versenyhétvégén a Dél-Korea-i márka volt az egyik olyan autó a mezőnyben, akik referenciát jelentettek a mezőny számára. A futamokon sorra előzték az autókat, és beugróként bravúros eredményeket értek el.
Tarquini két futamgyőzelmet is aratott.

Ma az is hivatalossá vált, hogy Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini lesz. Norbi és Gabriele már több alkalommal dolgoztak együtt a Honda kötelékein belül, legutóbb a tavalyi Ningbó-i WTCC versenyhétvégén, ahol Tarquini, Tiago Monteiro-t helyettesítette.
Norbi több szempontból is előnyös helyzetben van, már csak olyan téren is, hogy ő már vezette az idei Honda Civic TCR-t is, és lesz majd viszonyítási alapja, hogy mennyivel különbözik az i30 a Civichez képest.
Egyes források szerint az új Civic a régebbi modellnél 9 tizeddel gyorsabb, szóval a februári,és márciusi tesztek során a Hyundai sem ülhet a babérjain.
Michelisz márka váltásával még egy dolog is kérdésessé vált. MI lesz a M1RA Motorsport sorsa? Maradnak a Hondánál? Ők is Hyundai-ra váltanak?
Michelisz az index.hu-n vezetett blogjában úgy Írt, hogy továbbra sem biztos semmi a M1RA háza táján, és dolgoznak a WTCR-es M1RA-s projekten.
Számomra még egy kérdés merül fel. Mi lesz Bári Gergővel, és Juhász Szabival?
Ők maradnak a Honda kötelékében vagy Norbival együtt átigazolnak a Hyundaihoz? Ez azért nagyon lényeges kérdés, mert az már korábban is nagyon jól látszódott, hogy a Michelisz-Bári-Juhász trió nagyon jól,és eredményesen össze tud dolgozni, és parádés eredményekre képesek.

Kíváncsian várjuk a folytatást, és bármilyen hírek napvilágot látnak, mi azonnal be fogunk róla számolni.