BoP Tesztnapok ÖsszesÍtve

2018.02.15

Írta: Biró Péter

forrás:tcr-series.com
forrás:tcr-series.com

2018 február 13-14-én rendezték a TCR Sorozatok összevont, úgynevezett Balance of Performance tesztjét a spanyolországi Valenciában. Ennek a tesztnek az volt a lényege röviden összefoglalva, hogy minden autót, ami részt vette ezen a teszten felmérjenek, majd egyenlő teljesítményre hozzanak ki. Ennek az az értelme, hogy kiegyensúlyozott legyen a bajnokság, egyenlő erők küzdelme legyen, és ne lássunk olyat, mint anno a WTCC-ben a Chevy vagy a Citroen éra alatt.

11 autómárka képviseltette magát a teszten, összesen 12 autóval. ( A Honda a 2018-as Civic mellett a 2017-es modelljével is részt vett a teljesítmény felmérőn.) Az első tesztnap elején minden csapat a saját versenyzőjét ültette az autóba bemelegítés gyanánt, majd átvették a kormányt a TCR sorozat tesztpilótái.
A bemelegítést az alábbi versenyzők végezték el:

  • Alfa Romeo Giulietta - Mario Ferraris
  • Audi RS3 LMS - Rahel Frey
  • Honda Civic 2017 - Josh Files
  • Honda Civic 2018 - Esteban Guerrieri
  • Hyundai i30N - Gabriele Tarquini
  • KIA C'eed - Mike Halder
  • Lada Vesta - Mikhail Grachev
  • Opel Astra - Alexander Heil
  • Peugeot 308 - Aurélien Comte
  • Renault Mégane - Franjo Kovac és Alex Morgan
  • SEAT León - Jordi Gené
  • Volkswagen Golf GTI - Dieter Depping
forrás:tcr-series.com
forrás:tcr-series.com

A csapatok saját pilótái után, a TCR két erre a célra igazolt pilótája Gianni Morbidelli és Daniel Lloyd ült az autókba. A körök mellett, meghatározták néhány modell súlyelosztását, rögzítették a teljesítmény leadást valamint a főtengelyen mért teljesítményt és a nyomatékot illetve a turbó nyomást. Az autók súlyát is egyensúlyra állították minden autó 1265 kilóra lőttek be, pilótával együtt.

Az első tesztnap sajnos nem múlt el baleset nélkül. Gianni Morbidelli egy fékcső meghibásodása miatt csúnyán összetörte a Vukovic Motorsport Renault Mégan-ját. Az autó komolyan megsérült, Morbidellit pedig bokasérüléssel szállították a pályakórházba.

A második tesztnapon Morbidelli - mivel nem sérült meg komolyabban - visszaülhetett a volán mögé és tovább tesztelhette a gyártók autóit pilóta társával, Daniel Lloyddal. A nap zárásaként Lloyd beszámolt a BoP teszt élményeiről és különlegességeiről.

"Izgalmas volt az összes autót vezetni, és látni a köztük lévő különbségeket. A TCR technikai csapata elég feszes programot állított össze, mivel nagyon sok különböző gyártó modelljét ki kellett próbálnunk. Szerintem jól dolgoztunk, és sikerült mindennel végeznünk, amit elterveztünk"

"Nekünk versenyzőknek az volt a legnagyobb kihívás, hogy minden autót gyorsan megszokjunk. Öt-hat kört tettünk meg használt gumin, aztán váltottunk újra, miközben gyors, de kiegyensúlyozott időket kellett futnunk. A kiegyensúlyozottság volt a legfontosabb szempont. Nem kellett kihozni az autókból a lehető leggyorsabb kört, hanem végig kellett vinni mindegyikkel ugyanazt a folyamatot: gumimelegítés, a pálya határainak betartása, és mindez kiegyensúlyozott, egyenletes tempóval."
- mondta Lloyd

Lloyd most először vezetett TCR-s autót Yokohama gumikkal szerelve, és szavaiból azt lehetett kivenni, hogy élvezte.

"Meggyőzőek voltak. A nagy kunszt a kiegyensúlyozottság volt, függetlenül a modelltől. Mindegyik autón jól és ugyanúgy működtek a gumik. Ugyanannyi idő alatt melegedtek meg, és ugyanakkor lehetett velük elérni a legjobb időt. Minden alkalommal a második kör volt a leggyorsabb, és utána is kiszámítható maradt a viselkedésük, pedig hidegben teszteltünk, gumimelegítő nélkül. Nem történt sem defekt, sem semmilyen más malőr."

A teszt hivatalos eredményéről csak március közepén lesz információ és ez lesz a mérce majd az összes TCR sorozatra beleértve a WTCR-t és az ETCR-t is egyaránt.
Reméljük, hogy mindenki becsülettel végzi majd a munkáját, és egységesen fog mindenkire hatni a BoP rendszer.

Forrás: tcblog