Nagy Norbi - "Az ETCC-ben szeretnék jövőre is indulni!" - interjú

2017.11.07

írta: Biró Péter

Ebben az interjúban Nagy Norbert - vagy ahogyan csak ő szereti, Nagy Norbi - túraautó versenyzővel beszélgettem, az idei szezonjáról annak sikereiről és kudarcairól. Norbi idén, tavalyhoz hasonlóan is a Zengő Motorsport színeiben versenyzett, a Túraautó Európa bajnokságon (ETCC) egy Seat Leon volánja mögött.
Jó szórakozást kívánok az olvasáshoz!

B.P.- Mikor vált hivatalossá, hogy 2017-ben is a Túraautó Európa Bajnokságban fogsz indulni?
N.N.- Szinte egyből a 2016-os szezon végeztével nagyjából sejtettük, hogy jövőre is, azaz 2017-ben is az ETCC-ben fogok versenyezni, azzal a céllal, hogy bajnok legyek de minimum, hogy jobban végezzek mint 2016-ban.

B.P.- A tavalyi év végén már tudtátok, hogy TCR-es autóval fogtok menni, vagy az csak később vált elérhetővé?
N.N.- A tavalyi technikai lemaradások tudatában tisztában voltunk vele, hogy az idei jó eredmények eléréséhez csak is egy tovább fejlesztett TCR-es autó kell, úgyhogy semmiképpen sem szerettük volna megkezdeni a 2017-es évet egy régebbi fejlesztésű kocsival. Szerencsére sikerült találni a téli szünetben használható TCR-es Seat Leon-t, amivel neki tudtam vágni az idei évnek.

B.P.- Az ETCC idei első versenyhétvégéje az olaszországi Monzában zajlott. Ahogyan a TV-s közvetítésekből látszódott, ott még kicsit ismerkedtél az autóval én azt gondolom.
Te hogyan tekintesz vissza arra a hétvégére?

N.N.- Azon a hétvégén nagyon érezhető volt a teszt hiány. Ez elsősorban a rajtjaimon látszódott. A versenyeket megelőzően egy-két rajtpróbát tudtunk mindösszesen végrehajtani, ami nem volt elegendő. Mind két versenyen beragadtam a rajtnál.

B.P.- Azt jól láttam, hogy a rossz rajtokat követően viszont, ha úgy tetszik idegből versenyeztél?
N.N.- Én ezt nem idegből vezetésnek mondanám, hanem amikor visszaesek a mezőny végére akkor nekem mindig egy sokkal élvezetesebb versenyem lesz. Nekem az mindig egyfajta öröm autózás nem tudom miért van ez így, de hogyha hátra esek akkor utána nagyon könnyedén megtudom előzni az előttem autózókat.

B.P.- Az pozitívum, hogy te így éled meg ezeket a szituációkat, mert rengeteg versenyző ilyenkor feladja a versenyt és csak kocsikázik a mezőny végén.
N.N.- Nekem ez ilyenkor mindig egy plusz lehetőség a bravúros futamok eléréséhez. Ilyenkor szabadabban is versenyzem, mint normál helyzetben.

B.P.- Monzát a Hungaroring követte a naptárban. Az időmérőn volt szerencsém bent lenni a garázsotokban, enyhe túlzással picit feszültnek tűntél.
N.N- Az igazat megvallva ott nagyon feszült voltam. Az utolsó gyorskörömön voltam éppen, amikor a mérnökök rászóltak a fülemre, hogy menjek ki a boxba mert azt hitték, hogy lejárt az idő. Ha engedik, hogy befejezzem azt a kört akkor talán még a csapattársamat is megtudtam volna előzni. De végülis kizárták előlünk az egyik versenyzőt így az első sorból indultunk Szabó Zsoltival. A futamokon megint ugyan úgy visszaestünk, mint Monzában, de utána egy jó versenyt futottunk. Megint át kellett jönnünk a mezőnyön, ami egy jó hangulatot eredményezett a lelátón is. Sok helyről hallottam a futamok után, hogy jobban élvezték az ETCC futamait, mint az utánunk következő WTCC futamokat.

B.P.- Be kell vallanom, hogy én is jobban élveztem. Ott tényleg kijött a pályaismeret, illetve számomra ott derült ki, hogy kimagaslotok a mezőnyből, mert azon a pályán ahol köztudott, hogy nem lehet előzni ti minden körben kettőt előztetek.
N.N.- Igen valóban, és ott az volt, hogy erőből meg lehetett előzni Fulint.

B.P.- Az első versenyen csapatutasítás volt az, hogy a Zsoltit elengedted?
N.N.- Már a futam legelején megbeszéltük, hogyha utolérjük egymást, akkor nem fogjuk feltartani.

B.P.- A két megszerzett harmadik helyezéssel sikeres hétvégének mondható a hungaroringi?
N.N.- Igen, bár az ember mindig versenyez a csapattársával és egyszer szerettem volna én, lenni elől.

B.P.- A hazai pályádat a kedvenc pályád követte a Nordschleife.
Ha jól gondolom, idén a taktikus versenyzést tűzted ki célul a "Zöld Pokolban".

N.N.- Igen, tanulva a tavalyi esésből, idén egyértelműen a kivárás és a taktikusság volt a fő szempont. Meg is hálálta magát a dolog, mert idén is sokan összetörték magukat. Sokkal több pontot gyűjtöttem, mint akik minden körben támadták a Ringet, és a végén kiestek. Számomra idén az autó beállítása sem sikerült a legmegfelelőbben, nagyon alulkormányzott volt az egész hétvége folyamán.

B.P.- Nürburgring után a bajnokság Portugáliában, Vila Realban folytatódott. Ez egy utcai pálya, magas rázókövekkel és gyors egyenes szakaszokkal. Mi a véleményed róla?
N.N.- Előzni nem nagyon lehet, aminek idén éreztem nem annyira kellemes hatását.
Az időmérőn megszereztem a Pole pozíciót, azonban a rajtnál megelőzött a Fulin, utána a versenyen végig gyorsabb voltam nála, de mivel utcai pályáról van szó szinte lehetetlen előzni. Másodikként jöttem be, de nem bánom az egyik legélvezetesebb verseny volt az idei évben.

B.P.- A második verseny viszont nem volt a legélvezetesebb, ha jól gondolom.
N.N.- Hát az nem! Utólag visszanézve derült ki, hogy egy szervezői hiba kapcsán rohantam bele a szalagkorlátba. Annyi sarat hagytak a pálya külső ívén, hogy már-már Rallycross pályára hasonlított.
Belülről olyan érzésem volt, mintha kihúzták volna alólam a szőnyeget. Mikor kiszálltam az autóból nem látszódott a pálya azon része ahol megcsúsztam így a versenyt követően úgy voltam vele, hogy én hibáztam. Már itthon voltam mikor a telefonomon vissza néztem a futam közvetítését és akkor láttam, hogy mennyire koszos a pálya. Ezután a baleset után kasztnit is kellett cserélni az autómon, szóval nem volt kicsi az esés.

B.P.- Vila Realban megkezdődött a Pole időszakod a következő versenyeken rendre te szerezted meg az első rajtkockát az időmérőn. Minek volt ez köszönhető?
N.N.- Igen, Vila Real volt az első, és utána még kettő volt, Zolderben és Mostban. Egy újfajta szimulátort használtam a pályák begyakorlásához, ami úgy látszik bevált.

B.P.- Zolderben már az új kasztnival mentél az időmérőn és a futamokon is?
N.N.- Igen ez egy Seat Sport által már javított kaszni volt, tehát az új sem volt igazán új. Korábban Tassi Attila használta ezt a kasztnit.
Egy körön gyors tudtam vele lenni, de ott már megvolt az a problémája az autónak, ami Csehországban derült ki, hogy nem volt összedugva egy csatlakozó, ami a rajtokban segített volna.
De ezt a hibát leszámítva nagyon élveztem a zolderi versenyeket. Az első futamon sikerült egy harmadik helyet szereznem, míg a másodikon 4. lettem, ami szintén nagyon sok pontot hozott a konyhára. Csak az a bosszantó, hogyha jól működik az autó, akkor az első futamon simán lehetett volna egy futamgyőzelem.

B.P.- Az utolsó versenyhétvége a csehországi Mostban zajlott. Versenyeztél már ott korábban?
N.N.- Nem, én azt hittem a szimulátorozások alatt, hogy nem lesz a szívem csücske ez a pálya, viszont élőben nagyon jó volt. Teljesen más volt a ritmusa élőben, mint virtuálisan.

B.P.- Kicsit keresztben autózós volt, azt meg szereted nem?
N.N- Igen, most eltaláltuk a beállításokat az autón. A tesztek után megvolt, hogy milyen autót szeretnék és olyat is kaptam a mérnökömtől és a szerelőimtől az időmérőre.

B.P.- Ennek meg is lett a gyümölcse, harmadik rajtelsőség zsinórban!
N.N.- Mikor az időmérő után ránéztem a monitorra el sem akartam hinni. Az időmérő előtt azt gondoltam magamban, hogy "Ez a Fulin hazai pályája itt éli az életét, szerintem kapni fogok tőle egy másodpercet!" És végül nem így lett, úgyhogy ez egy meglepetés volt.

B.P.- Az utolsó versenyhétvégén Mostban viszont végre sikerült a futamgyőzelem.
N.N.- Igen, ott lett összedugva az a bizonyos csatlakozó. Bár az is egy kalandos győzelem volt. Pont elindultunk hazafelé a pályáról, amikor telefonáltak, hogy vissza kéne menni vissza adni a második helyért járó trófeát, mert a Kralevet kizárták és én nyertem a futamot. Mi vissza adtuk a kupát, de addigra a Kralev hazament, ő postán küldte el nekünk.

B.P.- A győzelmet egy keserédes harmadik hely követte a második futamon, jól gondolom?
N.N.- Igen, a második verseny közben még nem tudtam, hogy az előző versenyen kizárják az előttem végzőt és így én nyerem az első versenyt. Ha ekkor én ezt tudom, és megelőzöm a Fulint akkor én vagyok a bajnok. De mivel nem tudtam ezért rámentem a biztonsági autózásra és elengedtem a Kralevet, hogy ki ne üssön, a Fulint pedig nem támadtam.
De már túl tettem magamat rajta, ilyen ez a technikai sport...

B.P.- Másodikként zártál az összetettben. Év elején aláírtad volna?
N.N.- Persze!

B.P.- Azt mondhatni, hogy a rajtokon ment el az Európa bajnoki cím?
N.N.- Mondhatni igen, kiesésem összesen egy volt a szezonban az a bizonyos portugáliai, de azt leszámítva stabil szezont futottam, amikor nem álltam dobogón akkor sok értékes pontot szereztem.
Én mindig arra törekszem, hogy megbízhatóan menjek, mert eddig mindegyik bajnokságban ahol jól szerepeltem, ott ez volt a kulcs.

B.P.- Ha egy pár szóban lehet róla beszélni, akkor mik a tervek a jövőre nézve?
N.N.- Valamennyit lehet róla beszélni. Az ETCC-ben szeretnék jövőre is indulni, meg szeretném nyerni ezt a sorozatot. Nekünk az a fő szempont, hogy olyan sorozatban tudjak menni aminek van Eurosport közvetítése, és megfizethető legyen.

Köszönöm szépen az interjú! Sok sikert kívánok a jövőben, még egyszer Gratulálok az Európa bajnoki ezüsthöz!

Ha Norbi pályafutását figyelemmel szeretnéd kísérni, akkor nincs más tenni valód, mint "like"-olni Facebook oldalát! 
https://www.facebook.com/nagynorbidriver/?fref=ts

Ha tetszett az interjú, akkor pedig nyomj egy "like"-ot a Blog Facebook oldalára is, ahol további cikkeket olvashatsz! 
https://www.facebook.com/boxkiallaspitstop/

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el