NEVETSÉGES MAC3

2017.11.17

foto: fiawtcc
foto: fiawtcc

írta: Biró Péter

Ártott a sportág megítélésének!" ~ Ez volt az indoklása annak a büntetés kupacnak amit anno 2013-ban kapott szinte az egész WTCC mezőny a salzburgringi időmérő edzésen történt "lassúsági" verseny okán. ( Aki nem ismerné az esetet annak röviden annyi, hogy a salzburgi pálya karakterénél fogva egy motor erő pálya. Ennek kapcsán a mezőny tagjai úgynevezett "szélárnyék játékkal" próbáltak rámenni az abszolút pole pozícióra, ez nem jött össze mert a kvalit vezető - Yvan Muller-haladt elől és neki nem volt érdeke gyorsan menni. Ebből az sült ki, hogy mindenki séta kocsikázott mögötte, majd az időmérő után a "krúzolásban" résztvevőket a már fentiekben írt indoklás alapján pénz-, illetve rajtbüntetéssel illették)
Ezt a kis történetet most azért elevenítettem fel újra, mert kíváncsi leszek mi lesz a WTCC promoterének, (Eurosport Event) és az FIA-nak a reakciója a makaói MAC3 csapat idő futamban látottak után.

Történt ugyanis, hogy a gyári Volvo istálló 3 éppen hogy csak guruló autóval állt oda a csapaidőfutam rajtvonalára. Már a rajtrácsra kivezető körben sejteni lehetett, hogy közel sincsen minden rendben a Volvokkal. Nestor Girolami autója az időmérős balesetét követően, vánszorgó tempóban tudott haladni a rajtrács felé. Aki látta a közvetítést már ekkor sejthette, hogy nem mindennapi képsorok szemtanúja. Nagy nehézségek árán ugyan, de Girolami végül eljutott a rajt-célvonalhoz, majd a piros lámpák kialvását követően megkezdődött a Volvosok csapat időfutama. Háromból két Volvo          ( Catsburg,és Girolami) azonban beragadt a rajtnál, majd mikor elindultak szombat délutáni Hungária körúti jelenetek következtek.

A Volvosok előre szóltak, hogy ez lesz az igaz, de akkor is. Ezt nem szabadott volna engedni. Ezzel nem csak önmagukat járatták le a svédek, hanem az egész sorozatot.
 Ha valami, hát ez a MAC3 volt az ami rosszat tett a sportág megítélésének, különösen most mikor mennek a találgatások a sorozat jövőjéről. 
A Volvo mindenkivel  jót tett volna, hogyha inkább visszalépnek az időfutamtól. És hagyják elúszni azt a 8 pontot amit ma szereztek. Hiszen az előnyük ezek nélkül a pontok nélkül is tetemes lenne. 
A MAC3 előtt a Volvonak 731,5 míg a Hondának 687 pontja volt.
Ha a svédek nem álltak volna ki akkor a Honda 12 ponttal csökkentette volna hátrányát, de a svédek még így is vezettek volna 32,5 ponttal. De nem, ők 8 ponttért bevállalták.
 Most az előnyük 40,5 pont.
A Volvosok nagyságrendileg 3 perc 43 másodpercet kaptak a japánoktól 2 körön a MAC3-ban ami elég viccesen hangzik. 
Csak összevetés képpen a Volvo eddig 8-ból 6 csapat időfutamot nyert meg, Norbiéknak csak a Hungaroringen illetve Japánban sikerült korábban nyerniük. 
Nagyon kiváncsi leszek az FIA és WTCC reakciójára, és esetleges döntésére. Véleményem szerint ahhoz, hogy ez a sorozat megőrizze
  renoméját, akkor cselekednie kell, mert ez így nem maradhat.
Ez véleményem szerint túl nagy szemtelenség volt a svédektől.